محصولات
سبد خرید

یخدان، کلمن و انواع کیف خنک نگهدارنده مناسب کمپینگ

نمايش 1 تا 30 از 125 (5 صفحه)

یخدان مسافرتی و کاربردهای آن

یخدان سفری، برخلاف بعضی از تجهیزات کمپینگ و آفرود که اسم ناآشنایی دارند و شاید تا به حال از آن‌ها استفاده نکرده باشید، همواره یک وسیله پرکاربرد برای عموم سفرها بوده است. در هر سفر آفروی، به نوشیدنی و خوراکی در محل سفر نیاز خواهد بود. اما برای داشتن یک نوشیدنی خنک و مواد غذایی سالم بدیهی است که یکی از گزینه‌های اصلی یخدان است. مخصوصا در فصل تابستان، موادی مثل گوشت، لبنیات، سبزیجات و ... بدون یخدان یا یخچال خیلی زود فاسد شده و غیرقابل مصرف می‌شوند. پس اگر طرفدار سفرهای هیجان‌انگیز خانوادگی و دوستانه هستید، حتما به یک یخدان مسافرتی نیاز خواهید داشت.

انواع کلمن مسافرتی

کلمن سفری از نظر جنس بدنه به چند دسته تقسیم می‌شود که هرکدام نقاط قوت و ضعف مختص به خود را دارند. باتوجه به ساختار این یخدان‌ها، برای یک سفر دسته جمعی با خودروی شخصی به مدل متفاوتی از یخدان (از نظر جنس بدنه) نسبت به یک سفر پیاده با کوله پشتی احتیاج خواهید داشت. پس با این توضیح، روشن است که هیچ جنسی از کلمن ها را نمی‌توان به‌طور مطلق نسبت به جنس‌های دیگر آن، بهتر و کاربردی‌تر دانست. بلکه، نوع ماجراجویی و انتظارات شماست که بهترین گزینه را برای شما مشخص می‌کند. با این وجود، شاید بتوان گفت امروزه میزان استفاده و محبوبیت یخدان‌های پلاستیکی و مشابه آن، بیشتر از سایر موارد است. در ادامه، به بررسی بیشتر مدل‌های شناخته شده یخدان بر اساس جنس بدنه می‌پردازیم.

  • یخدان یونولیتی:

این نوع یخدان‌ها، در گذشته استفاده بسیار زیادی داشتند و هنوز هم کم‌وبیش مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین مزایای کول باکس هایی با این جنس، سبک بودن و قیمت پایین آنهاست. از معایب آن هم می‌توان به دوام پایین نسبت به دیگر مدل‌ها اشاره کرد که برای استفاده طولانی مدت مناسب نیستند.

  • یخدان پارچه ای

اگر فضایی که یخ دان از شما اشغال می‌کند برای شما بیشترین اهمیت را دارد، مدل‌های پارچه ای یا همان کیف خنک نگهدارنده می‌تواند بهترین گزینه باشند. همچنین در زمان خالی بودن، به‌طور کامل جمع می‌شوند و عملا می‌توانید آن‌ها را در کوچکترین جای ممکن قرار دهید. سبکی و حمل و نقل آسان از دیگر امتیازات یخدان‌های پارچه‌ای است. در عوض نباید انتظار نگهداری سرما در حد یخدان‌های پلاستیکی را از آنها داشته باشید.

  • یخدان فلزی

فلز رسانایی حرارتی بالایی دارد پس فقط درصورتی می‌تواند به‌عنوان یک یخدان، کارایی داشته باشد که از لایه های عایق باکیفیتی در آن استفاده شده باشد. کلمن فلزی در برابر ضربه و آسیب، بیشترین مقاومت را دارد و به راحتی دچار شکستگی نمی‌شود. ولی در مقابل وزن نسبتا سنگینی دارد و ممکن است برای جابجایی آن دچار مشکل شوید.

  • یخدان پلاستیکی

یخدان های ساخته شده از پلاستیک، متداول‌ترین نوع خنک نگهدارنده‌های مسافرتی در بین عموم مردم هستند. این کلمن ها اگر از مواد باکیفیتی تولید شده باشند می‌توانند به‌عنوان بهترین عایق، عملکرد بسیار خوبی در خنک نگهدارندگی داشته باشند و همچنین در مقابل ضربه هم مقاومت بالایی از خود نشان دهند. البته همین مورد سبب قیمت نسبتا بالای آن‌ها در مقابل یخدان‌های دیگر می‌شود. همچنین از نظر وزن و شکل طراحی، با انتخاب‌های متنوعی در این دسته روبه‌رو خواهید بود. پس قبل از انتخاب و اقدام به خرید، حتما محصول مورد نظرتان را با نیازهای خود تطبیق دهید.

انواع یخدان مسافرتی

اندازه مناسب یخدان؛ کلمن مسافرتی کوچک یا بزرگ؟

خیلی از افراد که تجربه بالایی در آفرود و کمپینگ ندارند، در هنگام خرید یخدان، به سراغ بزرگترین و پر ظرفیت‌ترین مدل‌ها می‌روند. ولی اینکار بدون داشتن دلیل منطقی، می‌تواند کاری بسیار اشتباه و پشیمان کننده باشد. ظرفیت بیش از حد نیاز، باعث اشغال فضای اضافی در خودرو و محل کمپینگ شما شده و از آنجا که وسایل ضروری دیگری هم برای سفر مورد نیاز است، احتمال دارد شما را با مشکلی جدی روبه‌رو کند. علاوه‌بر این، مجبور به تحمل وزن بیشتری در هنگام جابجایی یخدان نیز خواهید بود. پس با بررسی همه‌جانبه و درنظر گرفتن شرایط سفرهای خود، یک کلمن با حجم کافی تهیه کنید. در ضمن اگر روزهای طولانی در سفر هستید، یک یخچال مسافرتی می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

نکته مهم: منظور از حجم کافی، مقداری برابر با حجم مواد غذایی که قرار است در یخدان قرار دهید، نیست! زیرا برای داشتن بهترین عملکرد یخدان، باید دوبرابر حجم مواد مورد نظر، در آن یخ قرار دهید. (موادی که به صورت یخ زده هستند را جزء بخش یخ‌ها در نظر بگیرید؛ مثلا گوشت منجمد)

 

در زمان خرید کلمن مسافرتی باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

همانطور که در بخش‌های قبلی هم اشاره شد، برای خرید یخدان سفری باید به نیازها و شرایط خود نگاه کنید. ویژگی‌های مثل حجم، وزن، جنس بدنه، طراحی و قیمت از مهم‌ترین مواردی هستند که باید قبل از خرید، به بررسی آن‌ها بپردازید. اما به غیر از این موارد، ویژگی‌‌های جانبی دیگری هم وجود دارند که باعث کاربردی‌تر و راحتتر شدن استفاده از این محصول می‌شوند.

  • چرخ‌دار بودن: باعث حمل و نقل ساده تر یخدان می‌شود
  • نوع دستگیره‌ها (دو عدد در کناره‌ها یا یک عدد در بالای یخدان یا ...): امکان انتخاب براساس نوع نیاز افراد مختلف را فراهم می‌کند
  • نوع قفل: قفلی که در اثر لرزش شدید و ضربه به یخدان باز نشود باعث اطمینان خاطر شما از عملکرد مطلوب یخدان در طول سفر می‌شود
  • فضای جانبی: وجود فضاهایی برای قرار دادن ماگ، بطری و ... در کنار یا روی یخدان می‌تواند بسیار کاربردی باشد
  • شیر تخلیه: کار شما را برای تعویض یخ‌های ذوب شده و همچنین در زمان شستن یخدان، بسیار ساده‌تر می‌کند
  • جداکننده فضای داخلی: برای زمانی که می‌خواهید مواد داخل یخدان را تفکیک کنید کارایی دارد

 

عوامل موثر در قیمت یخدان مسافرتی

مانند هر محصول دیگری، کلمن مسافرتی قیمت مشخصی ندارد و کیفیت و ویژگی‌های هر مدل، ارزش آن را تعیین می‌کند. مثلا قیمت کلمن مسافرتی بزرگی که مواد زیادی در آن جا می‌شود و برای چندین روز آن‌ها را خنک نگه می‌دارد با یک کلمن آب مسافرتی کوچک که فقط برای خنک نگه داشتن آب و نوشیدنی کاربرد دارد بسیار متفاوت است. در حالت کلی، حجم یخدان، میزان خنک نگهدارندگی، کیفیت ساخت و جنس بدنه از مهم‌ترین عواملی هستند که در قیمت فروش کلمن مسافرتی تاثیر گذارند.

یخدان مسافرتی با کیفیت

 

نکات کلیدی نگهداری و استفاده صحیح از کول باکس

اگر انتظار بالاترین کارایی را از یخدانی که خرید کرده‌اید دارید باید نکات زیر را در هنگام استفاده از یخدان و همچنین قبل و بعد از آن رعایت کنید:

  1. مراقب بدنه یخدان باشید و یخ ها و موادد خوراکی را با شدت درون آن پرتاب نکنید.
  2. همواره دو سوم حجم یخدان را از یخ پر کنید.
  3. یخدان را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید و تاحد امکان فضای اطراف آن را خنک نگهدارید.
  4. تا جای ممکن فضای داخل یخدان را پر کنید و هیچ فضای خالی در آن باقی نگذارید.
  5. مواد مصرفی را درون بسته‌بندی یا ظروف جداگانه قرار داده و از گذاشتن آن به‌صورت باز درون یخدان خودداری کنید.
  6. تا زمانی که قصد اضافه کردن یخ‌های جدید به‌جای یخ‌های ذوب شده قبلی را ندارید، آب درون یخدان را خالی نکنید. زیرا خالی کردن آب و پر شدن هوا به جای آن، روند گرم شدن مواد درون یخدان را سرعت می‌بخشد.
  7. یخدان را بعد از استفاده به‌طور کامل خشک و تمیز کنید، فضای مرطوب داخل یخدان به محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها تبدیل خواهد شد.
  8. بهتر است قبل از استفاده از یخدان، یکبار درون آن یخ بریزید و بعد از خنک شدن فضای داخلی، آن‌ها را خالی کرده و پس از خشک کردن داخل یخدان، یخ‌های اصلی و مواد خوراکی را درون آن قرار دهید.
  9. پایین‌ترین و بالاترین قسمت یخدان را از یخ پر کنید و مواد و یخ‌ها را به‌صورت لایه لایه درون یخدان قرار دهید.
  10. مواد خوراکی و نوشیدنی‌های خود را براساس میزان استفاده درون یخدان قرار دهید به شکلی که اولین خوراکی‌هایی که می‌خواهید مصرف کنید در بالاترین قسمت یخدان قرار بگیرند.
  11. استفاده از یخ خشک می‌تواند عملکرد مناسب‌تری را نسبت به یخ برای شما داشته باشد.

این محصول در حال حاضر در دسترس نیست. لطفا ایمیل و مشخصات خود را کامل کنید تا در صورت موجود شدن کالا سریعا شما را مطلع سازیم.

نام

ایمیل*

موبایل*

توضیحات