محصولات
سبد خرید

یخچال مسافرتی | یخچال و فریزر خودرویی

نمايش 1 تا 30 از 61 (3 صفحه)

یخچال مسافرتی چیست؟

اگر اهل سفرهای آفرودی و رفتن به دل طبیعت و کمپینگ باشید حتما نیاز به یک وسیله خنک نگهدارنده در طول سفر را حس کرده‌اید؛ به خصوص در فصول گرم و مناطق خشک و کویری. اولین وسیله‌ای که در این مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد، یخدان مسافرتی است. علی‌رغم کاربرد و مزایای فراوان یخدان، در سفرهای طولانی‌مدت و شرایط خاص، نیاز به وسیله‌ای است که برای مدت زمان بیشتری از مواد غذایی محافظت کند. یخچال مسافرتی می‌تواند گزینه مناسبی برای این شرایط باشد. یخچال کمپینگ، وسیله‌ای قابل حمل است که با استفاده از باتری تعبیه شده در آن یا یک باتری مجزا، سرمای قابل تنظیمی را تولید می‌کند و مواد خوراکی شما را تازه و خنک نگه می‌دارد.

یخچال مسافرتی

 

چرا برای آفرود و کمپینگ به یخچال خودرویی نیاز خواهیم داشت؟

شاید با خود فکر کنید که یخچال مسافرتی خودرو یک وسیله لوکس است که کاربرد واقعی نداشته و فقط فضای خودروی شما را اشغال می‌کند؛ اما در واقعیت اینطور نیست و یکی از تجهیزات آفرود ضروری به حساب می‌آید. این وسیله وظیفه نگهداری از مواد غذایی شما را در طول سفر به عهده دارد و به این شکل خیالتان را از این نظر راحت می‌کند. با وجود یخچال سفری، نیاز نیست همیشه به دنبال فروشگاه باشید، بلکه با تهیه مواد لازم به‌صورت یکجا و قبل از شروع سفر، در طول سفر به راحتی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. یکی از مهم‌ترین کاربردهای یخچال برقی مسافرتی، برای خنک نگه داشتن نوشیدنی های مختلف است که به ویژه در هوای گرم، ضرورت آن دوچندان می‌شود. علاوه بر این موارد که مربوط به نگهداری خوراکی‌ها و نوشیدنی هاست، موارد بسیار مهم‌تری هم وجود دارد. اگر داروهایی مصرف می‌کنید که حساس هستند و باید در دمای مشخصی نگهداری شوند، پس حتما به یک یخچال ماشینی مسافرتی نیاز خواهید داشت. با خرید یخچال خودرو نسبت به یخدان کار راحت‌تری خواهید داشت. زیرا نیازی به استفاده از یخ و پر کردن دوباره یخدان پس از ذوب شدن یخ‌ها ندارید. باتوجه به تمامی مواردی که ذکر شد، می‌توان نتیجه گرفت که همراه داشتن یک یخچال ماشین برای اکثر سفرهای دوستانه و خانوادگی چندروزه ضروری است و بدون وجود این وسیله، دشواری‌های زیادی را تجربه خواهید کرد.

 

یخچال کوچک مسافرتی گزینه‌ی بهتری است یا یک یخچال ماشینی با حجم بالا؟

یخچال فریزر مسافرتی در طیف وسیعی از حجم‌ها وجود دارد. انتخاب اینکه کدام حجم و اندازه برای سفرهای شما مناسب است، کاملا بستگی به نیاز و انتظارات شما دارد. به‌طور کلی توصیه می‌کنیم کوچکترین یخچالی که برای قرار دادن مواد غذایی شما کفایت می‌کند را انتخاب کنید. زیرا یخچال بزرگتر، فضای بیشتری اشغال می‌کند، وزن سنگین‌تری دارد و مصرف برق بیشتری را به دنبال خواهد داشت. اگر بخواهیم یخچال‌های سفری را از نظر حجم به چند دسته تقسیم کنیم، این دسته‌ها عبارت‌اند از:

  • یخچال مسافرتی کوچک (کمتر از 20 لیتر):

یخچال خودرویی کوچک اغلب برای خنک نگه داشتن نوشیدنی یا میوه و وعده غذایی همراهتان در مسیر حرکت کاربرد دارد. این نوع یخچال‌ها، به دلیل کوچک و سبک بودن به راحتی حمل می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را در کنار خود نگهداری کنید. نوع طراحی این وسیله هم اهمیت زیادی دارد که برای قرارگیری در قسمت‌های مختلف خودرو مناسب باشد. پس قبل از انتخاب، حتما این نکات را مدنظر داشته باشید.

  • یخچال مسافرتی متوسط (بین 20 لیتر تا 50 لیتر):

سایز متوسط یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خرید هر وسیله‌ای است. اگر حجم مدنظر شما در این دسته قرار می‌گیرد، پس انتخاب‌های زیادی پیش‌رو خواهید داشت. قیمت یخچال مسافرتی متوسط نسبت به حجم‌های بالای 50 لیتر، مناسب‌تر است، مصرف برق بهینه‌تری دارند و از نظر وزن و حجم اشغالی، به گونه‌ای هستند که آزادی عمل بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند.

  • یخچال مسافرتی بزرگ (بزرگتر از 50 لیتر):

اگر به دفعات زیاد و معمولا برای مدت طولانی به سفر می‌روید و مشکلی هم از نظر فضای اشغالی ندارید، می‌توانید با خرید یک یخچال سفری بزرگ خیال خود را راحت کنید. یخچال‌های بزرگ معمولا دارای دو محفظه جداگانه هستند که هر قسمت می‌تواند به یخچال یا فریزر تبدیل شود. طبیعتا مصرف برق این یخچال‌ها بیشتر از دو مدل قبلی است و استفاده کمتر از ظرفیت حداکثری آن‌ها به‌صرفه نیست.

حجم و ظرفیت یخچال خودرویی

مزایا و محدودیت‌های یخچال خودرو باتری دار نسبت به یخچال مسافرتی بدون باتری

مشخص است که یخچال خودرو باتری دار مزیت ویژه‌ای نسبت به مدل بدون باتری دارد. این مدل یخچال‌ها، حتی در جایی که به برق خودرو یا باتری جداگانه‌ای هم دسترسی ندارید، می‌توانند تا مدت زمان مشخصی مواد غذایی شما را خنک نگه دارند. پس اگر قصد دارید به نقاطی سفر کنید که رسیدن به مقصد نهایی با خودرو امکان‌پذیر نیست، بهتر است یک یخچال باتری دار همراه داشته باشید. اما در کنار این مزیت بزرگ، وزن بیشتر و قیمت بالاتر از چالش‌های این نوع یخچال‌ها محسوب می‌شوند که باید قبل از خرید همه‌ی این موارد را در نظر بگیرید.

 

فاکتورهای کلیدی انتخاب و خرید یخچال سفری

قیمت یخچال خودرو برای انتخاب و خرید این وسیله اهمیت بسیار بالایی دارد ولی به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد. عوامل بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند که قیمت یخچال به ازای آن‌ها معنی پیدا می‌کند. اولین نکته، حجم و ظرفیت یخچال است. برخلاف یخدان مسافرتی که دو سوم آن باید از یخ پر شود در یخچال می‌توان از تمام ظرفیت استفاده کرد. مورد بعدی مربوط به وزن و راحتی حمل می‌شود. همیشه در کنار ظرفیت یخچال، وزن آن را در زمان پر شدن هم در نظر داشته باشید. همچنین همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، میزان مصرف برق هم از اهمیت بالایی برخوردار است. میزان دمای قابل تنظیم، دارا بودن محفظه‌های جدا برای یخچال و فریزر، چرخ برای حمل و جابجایی و امکانات جانبی دیگر از کلیدی‌ترین ویژگی‌های تعیین کننده یخچال‌های مسافرتی هستند.

این محصول در حال حاضر در دسترس نیست. لطفا ایمیل و مشخصات خود را کامل کنید تا در صورت موجود شدن کالا سریعا شما را مطلع سازیم.

نام

ایمیل*

موبایل*

توضیحات