عینک طبیعت‌گردی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

عینک طبیعتگردی

سفر به دل طبیعت:

سفر یکی از ملزومات زندگی سالم و با نشاط می‌باشد. به گفته‌ی اکثر پزشکان سفر در بهبود روحیه‌ی افراد بسیار موثر است؛ به طوری که حتی بسیاری از بیماران صعب‌العلاج با داشتن روحیه‌ی مناسب (از سفر کردن به افزایش روحیه کمک شایانی خواهد کرد)، به بیماری خود غلبه کرده و بهبودی نسبی و یا حتی قطعی یافته‌اند. از این رو رفتن به سفر آن هم از نوع طبیعت‌گردی و کمپینگ بسیار لذت بخش و در عین حال مفید خواهد بود. سفر به دل طبیعت نیاز به یک سری ملزومات دارد که عینک طبیعت‌گردی یکی از آن‌ها است. در ادامه در خصوص عینک طبیعت‌گردی، مطالب بیشتری را به سمع و نظر شما بزرگواران طبیعت دوست خواهیم رساند؛ با ما همراه باشید.

عینک ماسب طبیعتگردی

اهمیت داشتن عینک طبیعت‌گردی:

شاید شما به هنگام طبیعت‌گردی و کوهنوردی از همان عینک‌های شهری‌تان استفاده کنید ولی در حقیقت متوجه آسیبی که به چشمانتان می‌زنید نخواهید شد. در طبیعت تابش مستقیم نور خورشید و البته اشعه‌های مضر آن به صورت و چشمان شما ممکن است در دراز مدت آسیب‌های شدیدی به چشمانتان وارد کند. بنابراین ضروری است تا در خصوص انواع عینک طبیعت‌گردی و کوهنوردی اطلاعات ارزنده‌ای به دست آورده و تفاوت آن‌ها را از هم تشخیص دهید. در ادامه‌ی این مقاله با انواع لنزهای عینک طبیعت‌گردی آشنا خواهیم شد و مشاهده می‌کنیم که انواع مختلف عینک طبیعت‌گردی، با وجود ظاهری یکسان به علت تفاوت در لنزهای آن‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند.

عینک طبیعتگردی

انواع لنز عینک طبیعت‌گردی:

ZEBRA: یکی از انواع لنزهای مناسب برای صخره‌نوردی، کوهنوردی، اسکی، دویدن در کوهستان و دوچرخه‌سواری در کوهستان، ZEBRA می‌باشد. این لنز از بهترین‌های موجود در حوزه‌ی عینک طبیعت‌گردی می‌باشد که از قابلیت‌های حرفه‌ای بهره‌مند است. از جمله قابلیت‌هایی که لنز ZEBRA دارد عبارت است از: وزن سبک، کیفیت بالای ساخت، دوام و ماندگاری بالا، تکنولوژی لنز فتوکرومیک، پوشش ضد بخار استثنایی، پوشش بیرونی ضد مواد روغنی، پوشش  NXTضد خط‌وخش و قابلیت بهترین دید در هر شرایطی. همچنین لنز زبرا قابلیت تنظیم سطح تیرگی از 2 به 4 در مدت زمان 22 تا 28 ثانیه را دارا می­‌باشد. بدین صورت که بسته به تابش نور خورشید عینک شما تیره‌تر و یا روشن‌تر خواهد شد. میزان عبور نور خورشید از لنز زبرا 7 تا 42 درصد می‌باشد. به عبارتی در شرایطی که نور خورشید با تمام توان به زمین می­‌تابد؛ لنز عینک شما تنها 7 درصد نور را به چشم شما هدایت می‌کند.

عینک با لنز ZEBRA Light : لنز زبرا لایت از دیگر انواع لنزهای عینک طبیعت‌گردی می‌باشد. مشخصات این لنز تقریبا مشابه لنزهای زبرا است با این تفاوت که قابلیت تغییر تیرگی در این لنز از 1 به 3 و همچنین میزان عبور نور از آن 80 تا 16 درصد می‌باشد. به عبارتی همانطور که از نام این لنز پیداست؛ میزان روشنایی و در واقع میزان عبور نور خورشید از این لنز بیشتر خواهد بود.

عینک با لنز Zebra

CAMELEON: از جمله لنزهای دیگری که برای فعالیت‌هایی نظیر کوهنوردی، کوهپیمایی، اسکی و صخره‌نوردی مناسب است؛ لنز CAMELEON می‌باشد. این محیط‌ها به دلیل این که پوشش کمی در برابر نور خورشید دارند لذا تقریبا تمام امواج و اشعه‌های خورشید به سطح زمین و انسان‌ها می‌رسد؛ بنابراین ضروری است تا در برابر برخی از این موج‌ها که مضر هستند از خود مراقبت کنیم. برای مراقبت از پوست صورت و بدن باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرد و برای محافظت چشم‌ها در برابر نور خورشید استفاده از عینک­ طبیعت‌گردی مناسب و مرغوب پیشنهاد می‌شود. ویژگی‌ها و مشخصات این لنز مانند ویژگی‌های لنز زبرا می‌باشد به خصوص در برخی موارد که با هم اختلاف دارند از جمله‌ی این اختلاف‌ها عبارتند از: میزان عبور نور از لنز CAMELEON بین 20 تا 5 درصد است. به عبارتی در شرایطی که نور خورشید به حد اعلای خود برسد این لنز تنها 5 درصد نور خورشید را از خود عبور می‌دهد. همچنین این لنز با کیفیت، انعکاس نور از سطوح مختلف را به خوبی کاسته و شرایط دید مطلوبی را ایجاد خواهد کرد. علت این امر پوشش پلاریزه‌ی سطح عینک می‌باشد.

OCTOPUS: از موارد استفاده از لنز OCTOPUS می‌توان به دریانوردی و موج‌سواری اشاره کرد. وزن سبک، کیفیت بالای ساخت، دوام و ماندگاری بالا، تکنولوژی لنز فتوکرومیک، پوشش ضدبخار استثنایی، پوشش بیرونی ضدمواد روغنی، پوشش NXT ضد خط‌وخش و قابلیت بهترین دید در هر شرایطی از بارزترین ویژگی‌ها و مشخصات لنز مزبور می‌باشند. قابلیت تنظیم سطح تیرگی از 2 به 4 در شرایط نوری مختلف از دیگر ویژگی‌های این لنز است. میزان عبور نور از لنز OCTOPUS بین 30 تا 5 درصد بوده، یعنی در مواقعی که تابش نور زیاد است؛ لنز مذکور تنها 5 درصد آن را از خود عبور می‌دهد. هم چنین لنز OCTOPUS، مانند لنز CAMELEON، به دلیل پوشش پلاریزه‌اش انعکاس نور از سطوح مختلف را به طور مناسبی تعدیل کرده و شرایط دید مطلوبی را حاصل می‌کند. لازم به ذکر است که پوشش داخلی و بیرونی این لنز ضدآب می‌باشد. به عبارتی هیچ گونه آبی را به خود جذب نمی‌کند.

 

عینک با لنز Octopus

FALCON: این لنزها برای سفر و گردش، هنگام رانندگی و تا حدودی قدم زدن در ساحل که می‌توان گفت چشم‌ها معمولا در سایه قرار می‌گیرند؛ مناسب است. وزن سبک، کیفیت بالای ساخت، دوام و ماندگاری بالا، پوشش NXT ضد خط‌وخش، تکنولوژی لنز فتوکرومیک و قابلیت بهترین دید در شرایط مختلف از جمله ویژگی‌های ملموس و بارز این لنز می‌باشد. سطح تیرگی این لنز حتی از داخل خودرو نیز تغییر می­‌کند. به عبارتی قابلیت تغییر سطح تیرگی از 2 به 4 با توجه به میزان نور محیط از دیگر مشخصات این لنز است. میزان عبور نور از این لنز 20 تا 9 درصد می‌باشد؛ در واقع در شرایط نوری شدید لنز FALCON، فقط 9 درصد از نور خورشید را به چشم‌های شما منتقل می‌کند. هم چنین لنز مزبور به پوشش پلاریزه مجهز بوده و می‌تواند انعکاس نور از سطوح مختلف را تعدیل کرده و شرایط دید مناسبی را پدید آورد.

عینک طبیعت‌گردی با لنز SPECTRON 3: این لنز برای محیط‌هایی با پوشش کم و تا حدودی باز مناسب می‌باشد. برای فعالیت‌هایی نظیر کوهنوردی، کوهپیمایی، دریانوردی، اسکی و صخره‌نوردی استفاده از این لنز می‌تواند در کیفیت دید شما موثر باشد. وزن سبک، کیفیت بالای ساخت، دوام و ماندگاری بالا، تکنولوژی لنز فتوکرومیک، پوشش ضدبخار استثنایی، پوشش بیرونی ضدمواد روغنی، پوشش NXT ضد خط‌وخش و قابلیت بهترین دید در هر شرایطی از مشخصات و مزایای این لنز می‌باشند. لنز SPECTRON 3 بر خلاف لنزهای ذکر شده در بالا، امکان تغییر سطح تیرگی سریع ندارد و سطح تیرگی این لنزها به صورت ثابت 3 می‌باشد. همچنین میزان عبور نور از لنز مزبور نیز ثابت 13 درصد است. لازم به ذکر است که جنس این لنز از پلی‌کربنات می‌باشد.

 

عینک با لنز SPECTRON

عینک طبیعت‌گردی با لنز + POLARIZED 3:

این دسته از لنزها دارای ویژگی‌های مشابه لنز SPECTRON 3 + می‌باشند با این تفاوت که از پوشش پلاریزه نیز برخوردار می‌باشد به این معنی که انعکاس نور از سطوح مختلف را تعدیل می‌کند و شرایط مطلوبی را برای دید شما عزیزان فراهم می‌کند.

عینک پلاریزه

 

عینک طبیعت‌گردی با لنز ALTAIR 4:

مناسب فعالیت‌های حرفه‌ای مانند کوهنوردی در ارتفاعات زیاد می‌باشد. در این محیط‌ها که کاملا باز بوده و پوششی در برابر نور خورشید وجود ندارد؛ ضرورت داشتن عینک طبیعت‌گردی بیش از پیش نمایان می‌شود. شدت نور در این محیط‌ها به قدری است که حتی 1 ثانیه هم نمی‌توانید بدون عینک طبیعت‌گردی سر کنید و مطمئنا بدون عینک آسیب‌های جدی در دقایق اول متحمل خواهید شد. در این محیط‌ها همانطور که گفتیم پوششی در برابر نور خورشید نیست و غلظت هوا بسیار پایین می‌باشد به همین دلیل انعکاس نور از سطوح بسیار بالاست. لنز مذکور دارای پوشش پلاریزه می‌باشد. بدین سبب از قدرت بالایی در تعدیل انعکاس نور خورشید بهره‌مند و ضدانعکاس قوی می‌باشد. استفاده از این عینک در محیط‌های ذکر شده شرایط دید مطلوبی را برای شما فراهم می‌کند. لنز ALTAIR4 قابلیت تغییر سطح تیرگی را ندارد و سطح تیرگی آن ثابت 4 می‌باشد. همچنین میزان عبور نور از این لنز 7 درصد است. مزایای این لنز عبارتند از: وزن سبک، کیفیت بالای ساخت، دوام و ماندگاری بالا، قابلیت دید بالا در هر شرایط، پوشش NXT ضد خط‌وخش و تکنولوژی لنز فتوکرومیک.

معرفی برندهای معتبر در زمینه فروش عینک طبیعت‌گردی:

برای خرید وسایل مختلف باید به آن فروشنده، شرکت، برند و ... اعتماد کرد؛ خصوصا در این شرایط اقتصادی ویژه، باید خریدی مطمئن و با کیفیت انجام داد. به گونه‌ای که پس از پرداخت هزینه‌ی زیاد و یا حتی کم برای یک کالا، پس از مدتی با خرابی و یا عدم کارکرد آن مواجه نشویم. برای جلوگیری از این رخداد باید از برندها و شرکت‌های معتبر خرید کرد. فروشگاه آفرود بازار همواره در تلاش است که برای شما عزیزان بهترین عینک‌های طبیعت‌گردی از برترین برندها از جمله Spy, Rudy Project, Redbull, Cressi و ... تامین سازد. در پایان از این که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید؛ بی‌نهایت سپاس‌گزاریم. امید است که مطالب این مقاله مورد لطف و عنایت شما واقع شده باشد و شما را در خرید عینک طبیعت‌گردی مناسب به نحوی شایسته راهنمایی کرده باشد. شاد و پیروز باشید.