4 نکته کلیدی که قبل از خرید کایاک ماهیگیری باید بدانید:

 

نکات کلیدی کایاک ماهیگیری

 

1.طول کایاک ماهیگیری: 

طول کایاک یکی از نکات مهمی است که در هنگام ماهیگیری تاثیر بسزایی خواهد داشت. بنابراین اولین قدم برای انتخاب طول کایاک این است که وسعت آب را در نظر داشته باشید.
اگر در آب‌هایی که وسعت کمی دارد همچون دریاچه‌ها، حوضچه‌ها، برکه‌ها و ... قصد ماهیگیری دارید، سرعت اهمیت زیادی نداشته و در نتیجه قایق‌های کوچک که طول آن‌ها کمتر از 3.5 متر باشد مناسب بوده که حمل و انتقال راحت‌تری نیز خواهد داشت. در این صورت بهتر است به موضوع میزان مانورپذیری کایاک توجه نمایید.
همچنین اگر در آب‌هایی با وسعت بیشتر همچون اقیانوس‌ها، رودخانه‌ها و ... اقدام به ماهیگیری می‌کنید بهتر است کایاک هایی با طول بیشتر 3.5 متر را انتخاب نمایید که سرعت حرکت کایاک بیشتر باشد؛ زیرا ممکن است نیاز باشد که فاصله قابل توجهی را پارو بزنید و به محل صید ماهی برسید.

 

2. میزان ثبات کایاک:

میزان ثبات کایاک، یکی دیگر از نکات کلیدی در هنگام خرید کایاک ماهیگیری می‌باشد. شکل ساخت زیر کایاک، طول کایاک کمتر و پهنای بیشتر آن، میزان ثبات کایاک روی سطح آب را افزایش می یابد.
هنگامی که در وسط آب هستید ممکن است نیاز به ایستادن شما در قایق باشد و یا هنگام صید ماهی حرکات ماهی در آب برای رهایی از قلاب باعث تکان خوردن قایق شود و در حفظ تعادل خود دچار مشکل شوید. بنابراین میزان ثبات کایاک از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

 

3. ظرفیت حمل بار کایاک ماهیگیری:

هنگام خرید کایاک ماهیگیری باید در نظر داشته باشید که بتوانید لوازم ضروری و مورد نیاز ماهیگیری اعم از: قلاب، تور، طعمه، ظرف ماهی و ... را به راحتی حمل کنید و نگران افتادن وسایل به داخل آب نباشید.
کایاک‌های ماهیگیری دارای فضاهایی برای قرار دادن وسایل و بستن آن‌ها می‌باشد. در بعضی از این نوع کایاک‌ها محفظه‌های ضدآب نیز وجود دارد که دارای درب بوده و شما می‌توانید با آسودگی خاطر لوازم خود را در آن قرار داده و از تماس آن‌ها با آب جلوگیری کنید.

 

4. کایاک ماهیگیری برون‌نشین یا کایاک ماهیگیری درون‌نشین؟

بیشتر ماهیگیران ترجیح می‌دهند کایاک خود را از نوع برون نشین انتخاب نمایند، چرا که سوار و پیاده شدن این نوع کایاک به مراتب راحت‌تر می‌باشد، اما هنگام ماهیگیری در آب و هوای سرد ترجیحا کایاک درون نشین کاربردی‌تر خواهد بود. جهت مقایسه کایاک درون نشین و کایاک برون نشین می‌توانید مقاله راهنمای خرید قایق کایاک را مطالعه نمایید.

 

برای ماهیگیری کایاک درون نشین مناسب است یا کایاک برون نشین

 

 

4 نکته‌ای که نشان می‌دهد کایاک برون نشین از کایاک درون نشین جهت ماهیگیری مناسب‌تر خواهد بود:

  • هنگام سوار و پیاده شدن کایاک درون نشین در آب سخت می‌باشد.

  • اگر به هر دلیلی آب به داخل کایاک درون نشین نفوذ کند، کاری از شما ساخته نیست و باید خود را به ساحل برسانید تا بتوانید آب را خالی کرده و دوباره سوار کایاک شوید.

  • قسمتی از بدن شما در زیر سطح آب قرار می‌گیرد و وسعت دید شما برای مشاهده ماهی‌ها کمتر خواهد بود.

  • ایستادن در کایاک درون نشین امکان پذیر نمی‌باشد.

 

سوار شدن قایق ران در کایاک درون نشین در وسط آب  کار مشکلی است

 

فروشگاه آفرود بازار اولین و بزرگترین مجموعه‌ای است که در زمینه تامین تجهیزات تفریحات آبی همچون پدل‌برد با بهترین برندها فعالیت دارد.

برای مشاهده محصولات تفریحات آبی در فروشگاه آفرود بازار کلیک نمایید.

آفرودبازار، هر آنچه خارج از جاده‌ها نیاز دارید و باید بدانید.