11 مزیت طبیعت‌گردی برای سلامتی و داشتن حال خوب

مزایای طبیعت گردی

در مقاله‌های پیش درباره نکات ضروری کمپینگ و بهترین فصل برای رفتن به کمپینگ صحبت کرده‌ایم در این مقاله قصد داریم درباره تاثیرات طبیعت‌گردی بر سلامت روح و جسم صحبت کنیم.

در این مقاله قصد دارم با شما واقعی حرف بزنم: من همیشه مثل امروز سالم و فعال نبوده‌ام. بعد از تمام شدن دوره دانشجویی، خیلی مراقب خودم نبودم و می‌دانستم که باید مسیری را که زندگی‌ام به سمت آن می‌رود تغییر دهم؛ از این رو خواستم زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری کنم. من ذاتاً می‌دانستم که مزایای مختلفی برای طبیعت‌گردی وجود دارد، بنابراین به طبیعت‌گردی و سفرهای با کوله‌پشتی همراه با دوستانم بله گفتم و خودم را بارها از گوشه راحت خانه به آغوش طبیعت سپردم!

\

11 مزیت طبیعت‌گردی برای سلامتی و داشتن حال خوب

با افزایش اعتماد به نفس، مهارت و توانایی من برای گردش در فضای باز و پیاده‌روی‌های طولانی‌تر و سفرهای با کوله پشتی راه دور بیشتر شد. با گذشت زمان، من رابطه‌ای با فضای بیرون از خانه و طبیعت برقرار کردم که واقعاً زندگی‌ام را به سمت بهتر شدن تغییر داد.

اکنون، بیش از یک دهه از آغاز سفرهای طبیعت‌گردی من می‌گذرد و فواید این سفرها به قدری برای من عمیق بوده است که مطمئنم این فواید با آغاز گردش و گذار در طبیعت می‌توانند برای شما هم به وجود آیند.

پس چرا طبیعت گردی؟ طبیعت‌گردی مانند ورزش از جهات بسیاری برای شما خوب و مفید است و بیرون رفتن و کمپینگ از مزایای بارز آن است. با این حال، دلایل گشت‌وگذار در طبیعت بسیار فراتر از مزایای جسمی آن است و آن پیدا کردن یک زندگی سالم و شادتر در خارج از منزل و در آغوش طبیعت می‌باشد. من همچنین اضافه می‌کنم که در حال حاضر، داشتن یک سیستم ایمنی قوی مهم‌تر از همیشه است و از طریق طبیعت‌گردی می‌توانید توانایی طبیعی بدن خود را برای مقابله با بیماری‌ها تقویت کنید.

 

مزایای فیزیکی و جسمی طبیعت‌گردی

من قصد دارم با به اشتراک گذاشتن برخی از مزایای طبیعت‌گردی برای سلامت جسمی شما، کلام را آغاز کنم. در حالی که برخی از مزایای جسمی مانند کاهش وزن ممکن است مشهود باشند اما طبیعت‌گردی مزایای شگفت‌انگیز دیگری نیز دارد.

مزایای فیزیکی طبیعتگردی

مزایای فیزیکی و جسمی طبیعت گردی

 

طبیعت‌گردی برای قلب مفید است

طبیعت‌گردی برای سلامت قلب و عروق عالی است. حتی پیاده‌روی سبک می‌تواند ضربان قلب را تا حد متوسط ​​بالا ببرد که به بهبود تناسب هوازی و استقامت کمک می‌کند. با گذشت زمان، بدن شما را به سطح جدیدی از تناسب اندام می‌رساند و می‌توانید طولانی‌تر، سریع‌تر و سخت‌تر پیاده‌روی کنید، بدون اینکه احساس خستگی یا تنگی نفس داشته باشید.

تاثیر طبیعتگردی بر سلامت قلب

طبیعت گردی برای قلب مفید است

طبیعت‌گردی همچنین می‌تواند مشکلات مرتبط با سلامت قلب و عروق مانند فشارخون، سطح قندخون و کلسترول را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده است که این ورزش می‌تواند به طور قابل توجهی فشارخون را کاهش دهد، تحمل گلوکز را بهبود بخشد و سطح کلسترول "بد" را با گذشت زمان پایین بیاورد.

بنابراین اگر سلامت قلب و عروق برای شما نگران کننده است، طبیعت‌گردی می‌تواند راهی عالی برای بهبود سلامت قلب شما باشد.

 

طبیعت گردی تعادل را بهبود می‌بخشد

تاثیر طبیعتگردی بر تعادل

طبیعت گردی تعادل را بهبود می بخشد

من با به اشتراک‌گذاری این موضوع شروع می‌کنم که تعادل همیشه مورد پسند من نبوده و عبور از نهرها و مزارع تخته سنگ می‌تواند اضطرابم را بیشتر کند. این یک دلیل برای آن است که من عاشق طبیعت‌گردی با میله‌های کوهپیمایی هستم. با این حال، هر وقت خودم را در این نوع زمین‌ها به چالش می‌کشم، متوجه می‌شوم که تعادلم بهتر می‌شود و در پایان تابستان، در اعتماد به تعادل خودم بسیار بهتر هستم. اما این موضوع فقط در اثر تمرین به وجود نمی‌آید و در واقع پشت این مزیت یک دلیل علمی وجود دارد.

هنگام راه رفتن در امتداد یک مسیر، عضلات پا و هسته بدن ما دائماً درگیر شده و منقبض می‌شوند تا ثبات و تعادل را در زمین‌های ناهموار فراهم کنند. از آنجا که این عضلات ثبات دهنده اصلی، با گذشت زمان تقویت می‌شوند، تعادل نیز بهبود می‌یابد.

اما فقط تثبیت عضلات نیست که تعادل را بهبود می‌بخشد. طبیعت‌گردی همچنین به افزایش آگاهی ذهن از موقعیت و حرکت بدن نسبت به محیط اطراف، کمک می‌کند. هنگام گشت‌وگذار در طبیعت، مغز در حال پردازش هر سنگ و ریشه‌ای است و اندازه‌گیری آنچه را که برای عبور از موانع لازم است، انجام می‌دهد. با تمرین، مغز در قضاوت درباره این موانع مهارت بیشتری پیدا می‌کند و در نتیجه، تعادل بهبود می‌یابد.

هر چه پیرتر می‌شویم، برای جلوگیری از سقوط، کار کردن روی تعادل بدنمان بسیار مهم می‌شود. طبیعت‌گردی راهی سرگرم کننده برای بهبود تعادل در حال گذران وقت در فضای باز و طبیعت است.

 

طبیعت‌گردی به عضله‌سازی کمک می‌کند

طبیعت گردی و عضله سازی

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از مزایای طبیعت‌گردی این است که به ایجاد عضلات تثبیت کننده در پاها و هسته بدن برای بهبود تعادل کمک می‌کند و عضلات دیگر بدن از جمله بازوها و پشت را نیز تقویت می‌کند. در واقع، پیاده‌روی در طبیعت تقریباً برای همه گروه‌های اصلی عضلانی بدن تمرین بسیار خوبی است!

عضلات بازو و پشت را می‌توان هنگام طبیعت‌گردی از طریق استفاده از میله‌های کوهپیمایی یا حمل بسته‌ای متوسط ​​تا سنگین تقویت کرد.

بنابراین اگر رفتن به باشگاه ورزشی برایتان جالب و سرگرم کننده نیست، یکبار طبیعت‌گردی را امتحان کنید! این یک تمرین عالی برای کل بدن است و همانطور که در زیر در مورد آن صحبت خواهیم کرد، یک روش عالی برای آرام کردن ذهن و همچنین استرس نیز است.

 

طبیعت‌گردی می‌تواند تراکم استخوان را افزایش دهد

تراکم استخوان به مقدار ماده معدنی استخوان در استخوان‌های شما اشاره دارد. تراکم بالای استخوان برای جلوگیری از شکستگی استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان مهم است. فعالیت‌های زیاد و تحمل وزن مانند طبیعت‌گردی با تقویت بافت استخوان به بهبود تراکم استخوان کمک می‌کند.

اما برای اینکه این فعالیت‌ها در افزایش تراکم استخوان موثر باشد، باید در سطح متوسط ​​تا بالا انجام شود. به عنوان مثال، تأثیر فیزیکی و جسمی طبیعت‌گردی در یک مسیر شیبدار برای ایجاد تراکم استخوان مفیدتر از پیاده‌روی در امتداد یک مسیر مسطح است.

طبیعت‌گردی به کاهش وزن کمک می‌کند

طبیعت گردی و کاهش وزن

طبیعت گردی به کاهش وزن کمک می کند

اگر چه این ممکن است هدف همه از انجام طبیعت‌گردی نباشد، اما اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، این کار راهی عالی است.

مقدار کالری سوزانده شده در طی طبیعت‌گردی به عوامل زیادی مانند وزن، جنسیت و شدت هوازی بودن بستگی دارد، اما اگر تازه شروع کرده باشید، حتی پیاده‌روی سبک در طبیعت نیز می‌تواند باعث کاهش تدریجی وزن شود.

توصیه برای فعالیت بدنی برای بزرگسالان حداقل 150 دقیقه (2.5 ساعت) در هفته است. اگر هدف شما کاهش وزن است، سعی کنید با سه بار پیاده‌روی 50 دقیقه‌ای در هفته در یک مسیر محلی شروع کنید.

 

مزایای ذهنی و احساسی طبیعت‌گردی

طبیعت‌گردی استرس را کاهش می‌دهد و بهزیستی ذهنی را تقویت می‌کند

مزایای ذهنی و احساسی طبیعت گردی

طبیعت گردی استرس را کاهش می‌دهد و بهزیستی ذهنی را تقویت می‌کند

تحقیقات زیادی در مورد این تصور وجود دارد که ارتباط با طبیعت باعث بهبود سلامت روان و حال خوب می‌شود. خواه درخشش تماشایی غروب خورشید را داشته باشیم و یا به منظره‌ای از گل‌های وحشی خیره شویم، این تجربه‌های کوتاه احساسی می‌توانند حس خوشبختی در ما ایجاد و از استرسمان کم کنند.

در دنیای امروز، استرس و بیماری‌های روحی مانند افسردگی و اضطراب برای بسیاری از مردم بخشی از زندگی روزمره است. اما گذراندن اوقات در طبیعت می‌تواند ما را به زمان حال برگرداند و احساس آرامش را در زندگیمان بیشتر کند.

 

طبیعت‌گردی به ما امکان می‌دهد تا از فناوری جدا شویم

فواید طبیعتگردی

طبیعت گردی به ما امکان می‌دهد تا از فناوری جدا شویم

در دنیای امروز ما بیش از هر زمان دیگری به فناوری اعتماد کرده‌ایم اما باید بدانیم که فناوری در عین حال که زندگی ما را بسیار آسان می‌کند، اما عواقب ناخواسته‌ای نیز به همراه دارد.

زندگی از طریق تلفن‌ها و رسانه‌های اجتماعی ما می‌تواند منجر به اضطراب و مقایسه ناسالم شود؛ برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اعتیادآور هستند، بنابراین مهم است که استفاده از آن‌ها متعادل باشد و هر از چندگاهی با از برق کشیدن مودم به زندگی حقیقی خود برگردیم و چه راهی بهتر از پیوستن به طبیعت برای دوری از ابزارهای تکنولوژی!

خاموش کردن تلفن فرصتی برای زندگی در لحظه فعلی و جدا شدن از فشارهایی است که اغلب هنگام پیمایش احساس می‌کنیم.

 

طبیعت‌گردی می‌تواند عزت نفس شما را بهبود بخشد

تاثیر طبیعتگردی بر عزت نفس

طبیعت گردی می‌تواند عزت نفس شما را بهبود بخشد

وقتی کارهای سختی انجام می‌دهید، ممکن است هنگام انجام آنها احساس خوبی نداشته باشید، اما بعد از آن چقدر احساس خوبی دارید؟ وقتی خودتان را به چالش می‌کشید، این حس موفقیت می‌تواند منجر به بهبود عزت نفس شود.

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که حتی 5 دقیقه ورزش در فضای باز می‌تواند منجر به احساس اطمینان بیشتری در شما شود. بنابراین تصور کنید که بعد از یک روز طبیعت‌گردی چه احساسی خواهید داشت. پیاده‌روی در طبیعت می‌تواند شما را به احساس قدرت، توانایی، استقلال و آمادگی برای پذیرفتن هر آنچه دنیا به سمت شما می‌اندازد، برساند.

طبیعت‌گردی می‌تواند بی‌خوابی را از بین ببرد و خواب را بهبود بخشد

تحقیقات نشان داده است که ورزش منظم می‌تواند به رفع بی‌خوابی و بهبود الگوی خواب کمک کند. گرچه دانشمندان کاملاً مطمئن نیستند که چگونه و چرا ورزش این کار را انجام می‌دهد، اما این ممکن است مربوط به توانایی آن در ایجاد ثبات در خلق‌وخو و از بین بردن فشار ذهن باشد تا بدن و ذهن بتوانند آرام شوند.

نظریه دیگر این است که بیرون بودن و گرفتن نور طبیعی می‌تواند بر الگوی خواب تأثیر بگذارد. شاون استیونسون در کتاب خود توضیح می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به ویژه صبح، برای تولید ملاتونین (هورمون خواب) در شب بسیار مهم است.

بنابراین اگر برای شروع طبیعت‌گردی به دلیل دیگری احتیاج دارید، داشتن یک خواب خوب در شب بهانه خوبی است.

 

طبیعت‌گردی حافظه و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

تاثیر طبیعتگردی بر سلامت مغز

طبیعت‌گردی حافظه و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

هنگام طبیعت‌گردی، خون به مغز جریان می‌یابد و اکسیژن و مواد مغذی مهم را با خود حمل می‌کند. مطالعات نشان داده است که این افزایش جریان خون باعث بهبود ارتباطات بین نورون‌ها در قسمت‌های مغز می‌شود که حافظه و عملکرد شناختی را بر عهده دارند. محققان دریافته‌اند که افراد مسنی که به مدت هر چند کوتاه ورزش می‌کنند، در مقایسه با افرادی که ورزش نمی‌کنند، حافظه‌شان را بهبود می‌بخشند.

غالباً فکر می‌کنیم که برای انجام طبیعت‌گردی بیش از حد به گونه‌ای جلوه می‌کنیم که گویا مشغول کار نیستیم یعنی یک فرد بیکار هستیم؛ ما به خود می‌گوییم که فقط باید پشت کامپیوترهایمان بنشینیم و لیست کارهای خود را دنبال کنیم. با این حال، مطالعات زیادی نشان می‌دهد که ورزش، به خصوص در خارج از منزل، می‌تواند به تمرکز ما کمک کند و توانایی ما در پردازش اطلاعات را بهبود بخشد، در نهایت باعث می‌شود که ما شغل و کار کردن با رایانه خود نیز بهتر عمل کنیم

 

طبیعت گردی انجمن ایجاد می‌کند

طبیعت گردی انجمن ایجاد می‌کند

طبیعت‌گردی راهی عالی برای ایجاد یک جامعه است. این نه تنها می‌تواند دوستی‌های جدیدی ایجاد کند، بلکه فعالیت‌های گروهی پشتیبانی اجتماعی ایجاد می‌کند و احساس شک، نگرانی یا ترس را در روابط بین افراد از بین می‌برد.

اگر در زندگی خود اشتیاق بیشتری به جامعه دارید، سعی کنید طبیعت‌گردی کنید. این یک روش عالی برای دیدار با دوستان جدید و افراد همفکر است.

تاثیرات طبیعتگردی

طبیعت گردی انجمن ایجاد می کند

در طولانی مدت، طبیعت‌گردی به عنوان بخش مهمی از زندگی شما می‌تواند سلامت جسمی‌تان را بهبود بخشد و احساس خوب‌تان را از لحاظ اجتماعی و عاطفی افزایش دهد؛ این یک پادزهر اصلی در برابر عوامل استرس‌زا در دنیای مدرن است.

بهترین اثبات برای آنچه که در بالا گفته شده این است که شما در پایان یک طبیعت‌گردی چه احساسی دارید: لبخند روی صورت، اندام‌های خسته و روح و جسمی تازه بعد از گذران یک روز خوب در بیرون از منزل و در دل طبیعت.